۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۵۵۰۹۷
معاون سازمان اوقاف خبر داد؛

برگزاری تجمع مبلغان یاس نبوی با حضور ‌آیت الله سبحانی | اعزام سه هزار و ۳۰۷ مبلغ در ایام فاطمیه

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری تجمع بزرگ مبلغان یاس نبوی با سخنرانی حضرت ‌آیت الله سبحانی و اعزام بیش از سه هزار و ۳۰۷ مبلغ در ایام فاطمیه خبر داد.
حجت الاسلام شرفخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره اعزام مبلغان اوقاف قم برگزار شد، به تشریح فعالیت‌های این سازمان پرداخت و گفت: اجرای امینانه نیات واقفان، مدیریت آستان مقدسه و بقاع متبرکه، نشر معارف دینی و فرهنگی، برگزاری سوگواری و عزاداری ائمه اطهار از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان این که در کشور بیش از 190 هزار موقوفه وجود دارد، گفت: و واقفان در 807 نیت اموال خویش را وقف کرده‌اند، یکی از موقوفات واقفان درباره حضرت زهرا(س) است  و در این راستا 356 موقوفه برای روضه خوانی و 522 موقفه در رابطه با تعزیه‌داری حضرت زهرا(س) در کشور وجود دارد.

وی درباره مدیرت آستان امامزادگان و بقاع متبرکه  بیان کرد: در کشور ایران 8051 بقعه امامزاده وجود دارد که مدیریت و ساماندهی و بازسازی بقاع متبرکه از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه است و بر اساس سند چشم انداز این سازمان باید امامزادگان به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود؛ از این رو، مهم‌ترین راهکار برای دستیابی به این هدف، برگزاری مراسم‌های بزرگداشت ائمه اطهار در امامزادگان است.

حجت الاسلام شرفخانی درباره برگزار مراسم‌های ایام فاطمیه در آستان مقدس امامزادگان کشور  ابراز کرد: عزاداری حضرت زهرا(س) با عنوان سوگواری «یاس نبوی» در 2877 امامزاده برگزار می‌شود و این سوگواری شامل برنامه‌های فرهنگی، مسابقات کتابخوانی و عزاداری بوده که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌ریزی شده است.

 وی با بیان اینکه مبلغان متخصص برای نشر معارف فاطمی به امامزادگان کشور در ایام فاطمه(س) اعزام شده‌اند، گفت: 1360 مبلغ آموزش دیده و متخصص از حوزه علمیه قم و 1947 مبلغ از حوزه‌های علمیه خراسان؛ اصفهان و حوزه‌های علمیه استان‌های کشور و در مجموع 3307 مبلغ متخصص در جهت نشر معارف فاطمی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به امامزادگان کشور اعزام شده‌اند.

حجت الاسلام شرفخانی در ادامه این نشست، به برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در روز شهادت حضرت زهرا(س) در آستان مقدس امامزادگان اشاره و بیان کرد: تجمع سوگواران و عزاداران حضرت زهرا در آستان مقدس امامزادگان در روز شهادت حضرت زهرا(ع)  و همچنین برگزاری همایش رهروان یاس نبوی در نزدیک اذان مغرب در 530 آستان مقدس امامزادگان ویژه بانوان و نیز برگزاری مراسم شام غربیان حضرت زهرا(س) 466 امامزاده کشور با حضور سادات از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز کرد: قرائت و خطبه و تبیین و شرح خطبه فدکیه در روز شهادت حضرت زهرا(س)،  برگزاری مسابقه کتابخوانی بهشت فدک و  همچنین بر پایی نمایشگاه با عنوان «انقلابی‌ترین بانو تاریخ» در 1700 امامزادگان و برپایی  515 خیمه معرفت با حضور کارشناسان امور مشاوره و پاسخگویی امور شرعی در امامزادگان از دیگر برنامه سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام فاطمیه است.

وی با اشاره  اهمیت آموزش مبلغان ویژه ایام فاطمی اظهار کرد: در بهمن ماه امسال برنامه آموزشی برای مبلغان  ایام فاطمی با حضور اساتیدی همچون حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی، میرباقری، فرحزاد، گنجی برگزار شد.

حجت الاسلام شرفخانی بیان کرد: همایش بزرگ تجمع مبلغان «یاس نبوی» ۲۶ بهمن امسال با حضور حضرت آیت الله سبحانی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقه در سازمان اوقاف و امور خیریه در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شرفخانی در پاسخ شبهات مطرح فضای مجازی درباره چندی برابر شدن امامزادگان پس از انقلاب اسلامی گفت: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه ظرفیت عظیمی را برای مقابله با جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی دارند و به هر میزان  فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه گسترش یابد، دشمنان تبلیغات خویش را علیه امامزادگان گسترش خواهند داد؛ زیرا اکنون امامزادگان به پایگاه قرآن و عترت و مبارزه با جنگ نرم دشمنان تبدیل شده‌اند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: به هیچ وجه امامزادگان ایران بعد از پیروزی انقلاب افزایش پیدا نکرده‌اند و تنها غبار مغفولیت و پنهان بودن از آنها برداشته شده و بقاع متبرکه در تمام مناطق کشور به مردم معرفی شده‌اند./۹۹۸/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات